Rabu, 12 November 2014


MINGGU 19

05 - 09 MEI 2014

 ISNIN 05.05.2014 

MATAPELAJARAN
BAHASA MELAYU
TINGKATAN
1C, 1J
MASA
12.50-2.00, 4.00-5.10 PETANG
TEMPOH
70 MINIT
TAJUK
PROGRAM NILAM
OBJEKTIF
PADA AKHIR PELAJARAN , PELAJAR AKAN DAPAT :-
1.      Membaca sekurang-kurangnya sebuah buku.
2.      Menyatakan makna perkataan baru yang dipelajari.
HASIL PEMBELAJARAN
FOKUS UTAMA : 1.1
FOKUS SAMPINGAN :1.1.2
AKTIVITI
Pembacaan Buku di Perpustakaan
PENYERAPAN DAN PENERAPAN
-
BAHAN BANTU MENGAJAR
Buku Cerita, Majalah dan suratkhabar
CATATAN
Semakan Nilam secara individu

 SELASA  06.05.2014

MATAPELAJARAN
SEJARAH
TINGKATAN
3C
MASA
1.25- 2.35  PETANG
TEMPOH
70 MINIT
TAJUK
Bab 4 :Kerjasama Antara Kaum Ke arah Kemerdekaan
SUB
Penubuhan Jawatankuasa Hubungan Antara Kaum
HASIL PEMBELAJARAN
1.      Memerihalkan tentang Jawatankuasa Hubungan antara kaum
2.      Membincangkan peranan yang dimainkan oleh pemimpin berbilang kaum untuk mencapai perpaduan
UNSUR PATRIOTISME
Bersedia dan bertindak wajar
 
UNSUR TINGKAHLAKU
Sentiasa bersatu untuk mencapai kejayaan
 
KONSEP /ISTILAH
Jawatankuasa
Sistem Pendidikan
Ordinan Pelajaran
Kompromi
Pindaan undang-undang
NILAI PENERAPAN
Sejarah memberi iktibar
KBKK
Berani menyatakan keinginan
AKTIVITI PEMBELAJARAN
Simulasi
Mesyuarat jawatankuasa
Mencatat nota dan perbincangan
BBM
Buku Teks
REFLEKSI
Pengajaran seperti yang dirancangkan

 
MATAPELAJARAN
BAHASA MELAYU
TINGKATAN
1C
MASA
4.00 – 5.10 PETANG
TEMPOH
70 MINIT
TAJUK
KEFAHAMAN :
Laporan Melawat Sambil Belajar ke Selangor
OBJEKTIF
PADA AKHIR PELAJARAN ; MURID AKAN DAPAT:-
1.      Menyatakan makna perkataan baru yang dipelajari.
2.      Menjawab dengan betul sekurang-kurangnya 3 daripada 5 soalan yang diberikan.
3.      Membina ayat secara lisan dengan perkataan yang diberikan.
HASIL PEMBELAJARAN
FOKUS UTAMA : 1.4
FOKUS SAMPINGAN : 2.2
AKTIVITI
Pembacaan  petikan dan latihan kefahaman secara individu
PENYERAPAN DAN PENERAPAN
Menyatakan tempat-tempat menarik yang terdapat di Selangaor berdasarkan petikan yang diberi.
BAHAN BANTU MENGAJAR
Buku Teks. M.s 47
CATATAN
Kefahaman disiapkan di sekolah
REFLEKSI
Sebilangan pelajar tidak sempat menyiapkan soalan kefahaman yang diberikan.

 

MATAPELAJARAN
SEJARAH
TINGKATAN
3J
MASA
5.45-6.20 PETANG
TEMPOH
35 MINIT
TAJUK
Bab 4 :Kerjasama Antara Kaum Ke arah Kemerdekaan
SUB
Penubuhan Jawatankuasa Hubungan Antara Kaum
HASIL PEMBELAJARAN
1.      Memerihalkan tentang Jawatankuasa Hubungan antara kaum
2.      Membincangkan peranan yang dimainkan oleh pemimpin berbilang kaum untuk mencapai perpaduan
UNSUR PATRIOTISME
Bersedia dan bertindak wajar
 
UNSUR TINGKAHLAKU
Sentiasa bersatu untuk mencapai kejayaan
 
KONSEP /ISTILAH
Jawatankuasa
Sistem Pendidikan
Ordinan Pelajaran
Kompromi
Pindaan undang-undang
NILAI PENERAPAN
Sejarah memberi iktibar
KBKK
Berani menyatakan keinginan
AKTIVITI PEMBELAJARAN
Simulasi
Mesyuarat jawatankuasa
Mencatat nota dan perbincangan
BBM
Buku Teks
REFLEKSI
Pengajaran seperti yang dirancangkan

RABU  07.05.2014 

MATAPELAJARAN
BAHASA MELAYU
TINGKATAN
1J
MASA
2.00-3.10 PETANG
TEMPOH
70 MINIT
TAJUK
KEFAHAMAN :
Laporan Melawat Sambil Belajar ke Selangor
OBJEKTIF
PADA AKHIR PELAJARAN ; MURID AKAN DAPAT:-
1.      Menyatakan makna perkataan baru yang dipelajari.
2.      Menjawab dengan betul sekurang-kurangnya 3 daripada 5 soalan yang diberikan.
3.      Membina ayat secara lisan dengan perkataan yang diberikan.
HASIL PEMBELAJARAN
FOKUS UTAMA : 1.4
FOKUS SAMPINGAN : 2.2
AKTIVITI
Pembacaan  petikan dan latihan kefahaman secara individu
PENYERAPAN DAN PENERAPAN
Menyatakan tempat-tempat menarik yang terdapat di Selangaor berdasarkan petikan yang diberi.
BAHAN BANTU MENGAJAR
Buku Teks. M.s 47
CATATAN
Kefahaman disiapkan di sekolah
REFLEKSI
Sebilangan pelajar tidak sempat menyiapkan soalan kefahaman yang diberikan.

 

MATAPELAJARAN
SEJARAH
TINGKATAN
3I
MASA
3.25-4.35 PETANG
TEMPOH
35 MINIT
TAJUK
Bab 4 :Kerjasama Antara Kaum Ke arah Kemerdekaan
 
SUB
Penubuhan Jawatankuasa Hubungan Antara Kaum
HASIL PEMBELAJARAN
1.      Memerihalkan tentang Jawatankuasa Hubungan antara kaum
2.      Membincangkan peranan yang dimainkan oleh pemimpin berbilang kaum untuk mencapai perpaduan
UNSUR PATRIOTISME
Bersedia dan bertindak wajar
 
UNSUR TINGKAHLAKU
Sentiasa bersatu untuk mencapai kejayaan
 
KONSEP /ISTILAH
Jawatankuasa
Sistem Pendidikan
Ordinan Pelajaran
Kompromi
Pindaan undang-undang
NILAI PENERAPAN
Sejarah memberi iktibar
KBKK
Berani menyatakan keinginan
AKTIVITI PEMBELAJARAN
Simulasi
Mesyuarat jawatankuasa
Mencatat nota dan perbincangan
BBM
Buku Teks
REFLEKSI
Pengajaran seperti yang dirancangkan

 KHAMIS : 08.05.2014

 
MATAPELAJARAN
BAHASA MELAYU
TINGKATAN
1J,1C
MASA
2.00-3.10, 5.10 -6.20  PETANG
TEMPOH
70 MINIT
TAJUK
Novel : Istana Menanti
Watak dan perwatakan
OBJEKTIF
PADA AKHIR PENGAJARAN; MURID AKAN DAPAT :-
1.      Menyatakan sekurang-kurangnya 3 watak yang terdpat dalam novel.
2.      Menyatakan 2 perwatakan setiap watak iaitu Fadil, Ramasamy dan Ah Seng.
HASIL PEMBELAJARAN
FOKUS UTAMA : 1.2
FOKUS SAMPINGAN : 2.2
AKTIVITI
Perbincangan dan menyalin nota berdasarkan
PENYERAPAN DAN PENERAPAN
Pendidikan moral
BAHAN BANTU MENGAJAR
Novel : Istana Menanti
CATATAN
Pelajar diminta mencatat nota
REFLEKSI
Pengajaran seperti dirancangkan

 
MATAPELAJARAN
SEJARAH
TINGKATAN
3J
MASA
3.25 -4.35 PETANG
TEMPOH
 70 MINIT
TAJUK
Bab 4 :Kerjasama Antara Kaum Ke arah Kemerdekaan
SUB
Pendidikan kea rah perpaduan
Laporan Barnes,
Fenn-Wu dan Ordinan Pelajaran 1952
HASIL PEMBELAJARAN
1.      Membandingkan kandungan Laporan Varnes, Fenn-Wu dan Ordinan Pelajaran 1952
2.      Membincangkan kepentingan pendidikan dalam usaha mewujudkan perpaduan
3.      Memberi idea-idea baru cara merapatkan hubungan antara kaum
 
UNSUR PATRIOTISME
Perpaduan teras kejayaan Negara kita
 
UNSUR TINGKAHLAKU
Bersabar apabila pendapat tidak diterima
KONSEP /ISTILAH
Kompromi
Pindaan undang-undang
NILAI PENERAPAN
Sentiasa bersatu untuk mencapai kejayaan
 
KBKK
Berani menyatakan pendapat
AKTIVITI PEMBELAJARAN
Perbincangan dan latiahan dalam buku kerja
BBM
Buku Teks 125 -130 
REFLEKSI
Pengajaran seperti yang dirancangkan.

 
JUMAAT  09.05.2014 

MATAPELAJARAN
SEJARAH
TINGKATAN
3C, 3I
MASA
3.10-3.45, 4.00-5.10 PETANG
TEMPOH
35 MINIT, 70 MINIT
TAJUK
Bab 4 :Kerjasama Antara Kaum Ke arah Kemerdekaan
SUB
Pendidikan kea rah perpaduan
Laporan Barnes,
Fenn-Wu dan Ordinan Pelajaran 1952
HASIL PEMBELAJARAN
4.      Membandingkan kandungan Laporan Varnes, Fenn-Wu dan Ordinan Pelajaran 1952
5.      Membincangkan kepentingan pendidikan dalam usaha mewujudkan perpaduan
6.      Memberi idea-idea baru cara merapatkan hubungan antara kaum
 
UNSUR PATRIOTISME
Perpaduan teras kejayaan Negara kita
 
UNSUR TINGKAHLAKU
Bersabar apabila pendapat tidak diterima
KONSEP /ISTILAH
Kompromi
Pindaan undang-undang
NILAI PENERAPAN
Sentiasa bersatu untuk mencapai kejayaan
 
KBKK
Berani menyatakan pendapat
AKTIVITI PEMBELAJARAN
Perbincangan dan latiahan dalam buku kerja
BBM
Buku Teks 125 -130 
REFLEKSI
Pengajaran seperti yang dirancangkan.

 

 

 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan