MINGGU 12
17 - 21 MAC 2014
MATAPELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TINGKATAN
|
1C,1J
|
MASA
|
12.50-2.00, 4.00- 5.10
PETANG
|
TEMPOH
|
70 MINIT
|
TAJUK
|
Unit 5 : Komputer dalam
Kehidupan
|
OBJEKTIF
|
PADA AKHIR PELAJARAN,
PELAJAR AKAN DAPAT :-
1. Menyatakan 3 isi utama dalam petikan
2. Melengkapkan sekurang-kurang 7 daripada 10 tempat
kosong dalam petikan dengan perkataan dan frasa.
3. Menjawab dengan betul sekurang-kurangnya 3 daripada
5 soalan objektif dengan betul.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
FOKUS UTAMA : 1.1
FOKUS SAMPINGAN : 1.2
|
AKTIVITI
|
Bacaan, Kefahaman dan
Latihan
|
PENYERAPAN DAN PENERAPAN
|
Pendidikan Moral
|
BAHAN BANTU MENGAJAR
|
Buku Kerja Penilaian Topik Orentasi PBS m.s 11, 12
|
CATATAN
|
Pengajaran ditangguhkan kerana Latihan Intensif Bola
Baling MSSM Samarahan
|
MATAPELAJARAN
|
SEJARAH
|
TINGKATAN
|
3C
|
MASA
|
1.25- 2.35 PETANG
|
TEMPOH
|
70 MINIT
|
TAJUK
|
Penubuhan Persekutuan Tanah
Melayu
|
SUB
|
Rundingan ke arah
penggubalan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu dan
Ciri-ciri utama persekutuan
Tanah Melayu 1948
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
PADA AKHIR PELAJARAN,
PELAJAR AKAN DAPAT :-
1. Menyatakan sebab pembentukan Persekutuan Tanah
Melayu
|
UNSUR PATRIOTISME
|
Bertanggungjawab dalam
tindakan
|
UNSUR TINGKAHLAKU
|
Kewajipan untuk memelihara
dan mempertahankan hak
|
KONSEP /ISTILAH
|
Persekutuan,
Perlembagaan
|
NILAI PENERAPAN
|
Pendidikan Moral
|
KBKK
|
-
|
AKTIVITI PEMBELAJARAN
|
Menyalin nota dalam buku
latihan masing-masing
|
BBM
|
Buku Rujukan Winners Juara
PMR Sejarah m.s 12, 13
|
Catatan
|
Pengajaran ditangguhkan kerana Latihan Intensif Bola
Baling MSSM Samarahan
|
MATAPELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TINGKATAN
|
1C
|
MASA
|
4.00 – 5.10 PETANG
|
TEMPOH
|
70 MINIT
|
TAJUK
|
Unit 6 : Remaja Berwawasan
|
OBJEKTIF
|
PADA AKHIR PELAJARAN,
PELAJAR AKAN DAPAT :-
1. Menyatakan 3 isi utama dalam petikan
2. Melengkapkan sekurang-kurang 7 daripada 10 tempat
kosong dalam petikan dengan perkataan dan frasa.
3. Menjawab dengan betul sekurang-kurangnya 3 daripada
5 soalan objektif dengan betul.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
FOKUS UTAMA : 1.1
FOKUS SAMPINGAN : 1.2
|
AKTIVITI
|
Bacaan, Kefahaman dan
Latihan
|
PENYERAPAN DAN PENERAPAN
|
Pendidikan Moral
|
BAHAN BANTU MENGAJAR
|
Buku Kerja Penilaian Topik Orentasi PBS m.s 13,14
|
CATATAN
|
Pengajaran ditangguhkan kerana Latihan Intensif Bola
Baling MSSM Samarahan
|
MATAPELAJARAN
|
SEJARAH
|
TINGKATAN
|
3J
|
MASA
|
5.45-6.20 PETANG
|
TEMPOH
|
35 MINIT
|
TAJUK
|
Penubuhan Persekutuan Tanah
Melayu
|
SUB
|
Rundingan ke arah
penggubalan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu dan
Ciri-ciri utama persekutuan
Tanah Melayu 1948
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
PADA AKHIR PELAJARAN,
PELAJAR AKAN DAPAT :-
1. Menyatakan sebab pembentukan Persekutuan Tanah
Melayu
2. Menyenaraikan ciri-ciri Persekutuan Tanah Melayu
|
UNSUR PATRIOTISME
|
Bertanggungjawab dalam
tindakan
|
UNSUR TINGKAHLAKU
|
Kewajipan untuk memelihara
dan mempertahankan hak
|
KONSEP /ISTILAH
|
Persekutuan,
Perlembagaan
|
NILAI PENERAPAN
|
Pendidikan Moral
|
KBKK
|
-
|
AKTIVITI PEMBELAJARAN
|
Menyalin nota dalam buku
latihan masing-masing
|
BBM
|
Buku Rujukan Winners Juara
PMR Sejarah m.s 12, 13
|
Catatan
|
Pengajaran ditangguhkan kerana Latihan Intensif Bola
Baling MSSM Samarahan
|
MATAPELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TINGKATAN
|
1J
|
MASA
|
2.00-3.10 PETANG
|
TEMPOH
|
70 MINIT
|
TAJUK
|
Unit 6 : Remaja Berwawasan
|
OBJEKTIF
|
PADA AKHIR PELAJARAN,
PELAJAR AKAN DAPAT :-
1. Menyatakan 3 isi utama dalam petikan
2. Melengkapkan sekurang-kurang 7 daripada 10 tempat
kosong dalam petikan dengan perkataan dan frasa.
3. Menjawab dengan betul sekurang-kurangnya 3 daripada
5 soalan objektif dengan betul.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
FOKUS UTAMA : 1.1
FOKUS SAMPINGAN : 1.2
|
AKTIVITI
|
Bacaan, Kefahaman dan
Latihan
|
PENYERAPAN DAN PENERAPAN
|
Pendidikan Moral
|
BAHAN BANTU MENGAJAR
|
Buku Kerja Penilaian Topik Orentasi PBS m.s 13,14
|
CATATAN
|
Pengajaran ditangguhkan kerana Kejohanan Bola
Baling MSSM Samarahan
|
MATAPELAJARAN
|
SEJARAH
|
TINGKATAN
|
3J
|
MASA
|
5.45-6.20 PETANG
|
TEMPOH
|
35 MINIT
|
TAJUK
|
Penubuhan Persekutuan Tanah
Melayu
|
SUB
|
Rundingan ke arah
penggubalan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu dan
Ciri-ciri utama persekutuan
Tanah Melayu 1948
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
PADA AKHIR PELAJARAN,
PELAJAR AKAN DAPAT :-
1. Menyatakan sebab pembentukan Persekutuan Tanah
Melayu
2. Menyenaraikan ciri-ciri Persekutuan Tanah Melayu
|
UNSUR PATRIOTISME
|
Bertanggungjawab dalam tindakan
|
UNSUR TINGKAHLAKU
|
Kewajipan untuk memelihara
dan mempertahankan hak
|
KONSEP /ISTILAH
|
Persekutuan,
Perlembagaan
|
NILAI PENERAPAN
|
Pendidikan Moral
|
KBKK
|
-
|
AKTIVITI PEMBELAJARAN
|
Menyalin nota dalam buku
latihan masing-masing
|
BBM
|
Buku Rujukan Winners Juara
PMR Sejarah m.s 12, 13
|
Catatan
|
Pengajaran ditangguhkan kerana Kejohanan Bola
Baling MSSM Samarahan
|
MATAPELAJARAN
|
BAHASA MELAYU
|
TINGKATAN
|
1J , 1C
|
MASA
|
2.00-3.10, 5.10 -6.20
|
TEMPOH
|
70 MINIT
|
TAJUK
|
Unit 7 : Wira Bangsa
|
OBJEKTIF
|
PADA AKHIR PELAJARAN,
PELAJAR AKAN DAPAT :-
1. Menyatakan 3 isi utama dalam petikan
2. Melengkapkan sekurang-kurang 7 daripada 10 tempat
kosong dalam petikan dengan perkataan dan frasa.
3. Menjawab dengan betul sekurang-kurangnya 3 daripada
5 soalan objektif dengan betul.
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
FOKUS UTAMA : 1.1
FOKUS SAMPINGAN : 1.2
|
AKTIVITI
|
Bacaan, Kefahaman dan
Latihan
|
PENYERAPAN DAN PENERAPAN
|
Pendidikan Moral
|
BAHAN BANTU MENGAJAR
|
Buku Kerja Penilaian Topik Orentasi PBS m.s 15,16
|
CATATAN
|
Pengajaran ditangguhkan kerana Kejohanan Bola
Baling MSSM Samarahan
|
MATAPELAJARAN
|
SEJARAH
|
TINGKATAN
|
3J
|
MASA
|
3.25-4.35 PETANG
|
TEMPOH
|
70 MINIT
|
TAJUK
|
Penubuhan Persekutuan Tanah
Melayu
|
SUB
|
Ciri-ciri utama persekutuan
Tanah Melayu 1948
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
PADA AKHIR PELAJARAN,
PELAJAR AKAN DAPAT :-
1. Membezakan ciri-ciri perlembagaan Malayan Union
dengan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu
2. Membezakan ciri-ciri kerakyatan dalam Malayan Union
dengan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu
|
UNSUR PATRIOTISME
|
Mengamalkan sikap bertolak
ansur
|
UNSUR TINGKAHLAKU
|
Bertoleransi dan
bermuafakat untuk kepentingan negara
|
KONSEP /ISTILAH
|
Perlembagaan
Perlembagaan
Rakyat
|
NILAI PENERAPAN
|
Berani menyampaikan
pendapat
|
KBKK
|
-
|
AKTIVITI PEMBELAJARAN
|
Menyalin nota dalam buku
latihan masing-masing
|
BBM
|
Buku Rujukan Winners Juara
PMR Sejarah m.s 12, 13
|
Catatan
|
Pengajaran
ditangguhkan kerana Kejohanan Bola Baling MSSM Samarahan
|
MATAPELAJARAN
|
SEJARAH
|
TINGKATAN
|
3C,3I
|
MASA
|
2.35-3.10,3.25-4.35
|
TEMPOH
|
30 MINIT,70 MINIT
|
TAJUK
|
Penubuhan Persekutuan Tanah
Melayu
|
SUB
|
Ciri-ciri utama persekutuan
Tanah Melayu 1948
|
HASIL PEMBELAJARAN
|
PADA AKHIR PELAJARAN,
PELAJAR AKAN DAPAT :-
1. Membezakan ciri-ciri perlembagaan Malayan Union dengan
Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu
2. Membezakan ciri-ciri kerakyatan dalam Malayan Union
dengan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu
|
UNSUR PATRIOTISME
|
Mengamalkan sikap bertolak
ansur
|
UNSUR TINGKAHLAKU
|
Bertoleransi dan
bermuafakat untuk kepentingan negara
|
KONSEP /ISTILAH
|
Perlembagaan
Perlembagaan
Rakyat
|
NILAI PENERAPAN
|
Berani menyampaikan
pendapat
|
KBKK
|
-
|
AKTIVITI PEMBELAJARAN
|
Menyalin nota dalam buku
latihan masing-masing
|
BBM
|
Buku Rujukan Winners Juara
PMR Sejarah m.s 12, 13
|
Catatan
|
Pengajaran
ditangguhkan kerana Guru mengambil CTR ( Kuliah )
|
Tiada ulasan:
Catat Ulasan